2017. 10. 25.

Halloween | Queen of Hearts & jelmez ötletek (DIY)

Sziasztok, szörnyecskéim!
Köztudott, hogy augusztustól decemberig halloween van (kit áltatunk, egész évben), így gondoltam hozok nektek pár jelmezötletet, meg a szívkirálynő cosplayem elkészítését. A nagy része nem túl bonyolult (nekem a kézügyességem a béka popsija alatt csücsül, de meg tudtam ezeket oldani), illetve olcsó is, így mindenkinek csak ajánlani tudom őket. Amúgy köszönöm az előző szösszenetem alatti kommenteket Petrának, Blankának, Babunak és Corának.
 Peace & love & jó olvasást! ♥
halloween | jelmez/cosplay | DIY |

QUEEN OF HEARTS
 tüll | gumi/öv | kártya (nem kötelező) | filcanyag | szalag/kövecskék/csillám (nem kötelező)

Ugye a MondoConon idén ősszel ezt cosplayeztem és az arról írt élménybeszámolómban mutattam pár képet is, de le szeretném írni, hogy hogyan is készült.
A szoknyához vettem tüllt (piros, fehér & fekete), 1,5x5 métert, bár ebből maradt egy kicsi. Felvágtam őket 5-6cm-es csíkokra,majd egy gumira egyesével, félbehatjva rácsomózgattam. Én két szoknyát csináltam és ráhúztam az egyiket a másikra, mert conon azért sokat mászkáltam és nem akartam, hogy átlátszon (ami mint utólag kiderült, jó ötlet volt, mert a harisnyám nem szeretett volna fentmaradni). Szerintem ha nem nagyobb eseményre készül, egy is elég, alá esetleg egy leggings-szel. Utólag a csíkokra felragasztgattam egy csomó kártyát, ami nem kötelező, de jót tett az összhatásnak. 
így nézett ki a végeredmény
A korona bonyolultabb volt, egy kemény karkötőt körberagasztottam egy filcanyagból vágott csíkkal. Virágboltban kértem drótokat, ezeket is bevontam a filccel, majd négy oldalra ragasztópisztollyat felerősítettem és utána mind a négyet megformáztam félszív alakra, középen pedig ezeket is összetűztem. Díszítésként egy szürke, csillogó szalagot használtam, illetve apró köveket/csillámokat. Picit nagyobb lett, mint gondoltam, amivel nem volt baj, csak nem maradt meg a hajamban csatokkal. Végül Giger adott egy hajpántot (amiről leszedegethettem a papír ördögszarvacskákat), amiről első nap szintén lelógott, de másnapra megjavítottam (már amennyire lehetett). Összesen másfél A/4-es filcet használtam el.
my crown
Plusz kiegészítőként beszereztem egy csíkos harisnyát, illetve befesetettem fekete-fehérre egy ujjatlan kesztyűt, rajzoltam free hug táblát, meg volt egy kísérletem egy félig vörösre festett papírrózsával, de azt elengedtem (meg az is engem, ott maradt Petránál). Egy láncra felkötöttem a Queen of hearts kártyát, meg még Ausztráliából van egy zsebórás nyakláncom, azt vettem fel. Az egyik szememre egy fekete-piros szív került, a másikra csak sima szemfesték, a hajamat meg este befontam, így hullámos volt, meg Giger csinált négy pici fontatot (utóbbiak még benne vannak... hoppá).

free hug tábla, avagy lyla nem tud rajzolni

PÓK
drót | pici hajgumik | fekete/szürke arcfesték (nem kötelező)

Erről fotóm nagyon nincs, csak a húgomról, aki tavaly halloweenkor volt ez, az én változatomról készült kép elveszett valahol a süllyesztőben. A jelmez fő része a frizura, így ez csak hosszú hajjal elkészíthető. Ruhának nekünk van itthon régebbről egy fekete hosszú talár, az ujján és a gallérján pókokkal és hálóval, de szerintem sima fekete szerelés is megteszi. 
Ehhez szintén drótra van szükség, amit bármelyik virágboltban lehet ingyen kérni, összesen nyolc darab kell. A lényeg, hogy a hajadat nyolc copfba kell összefonni (oldalanként négy-négy), majd a tövétől végighúzni mindegyiken egy-egy drótot, hogy benne legyenek a fonatokban. Ezután csak fel kell állítani őket, hogy úgy nézzenek ki, mint a póknak a lábai. Ehhez az arcra lehet pókhálót rajzolni, de amúgy kész is. Akár egyedül is meg lehet csinálni, bár némi segítséget lehet igényel a haj.

minőségi kép hugimról (nem tudom, miért mutat fel a pókica)

YIN YANG & OPTIKAI CSALÓDÁS
fehér póló és nadrág | fekete textilfesték 

Ezek ugyan nem halloweeni ötletek, hanem sima jelemezek, de szerintem belefér. Igazából mindkettő hasonlóan elkészíthető, az optikai csalódáshoz meg akár venni is lehet csíkos leggingset, vagy festeni (bár ha más nincs, egy fekete is megteszi). 
A yin yangnál a póló felét le kell festeni feketére (mi anno sprayt vettünk, azzal egyenletesebb), vagy akár hullámban, mint az eredeti jelben, kihagyva egy pici kört. A fehér felében pedig szimmetrikusan a kihagyott részhez szintén festeni kell egy fekete kört. A legginsgnek és simán lefújtam az egyik szárát feketére, aztán kész is. Egy dolog: érdemes utána nézni a yin yang kultúrájának, ha ennek öltöztök!
Az optikai csalódásnál igazából érdemes a pólóra és amúgy arcra is fekete karikákat festeni, vagy esetleg bonyolultabb mintákat is, amik passzolnak a témához, ez már ízlés (na meg kézügyesség kérdése), itt inkább csak az ötletet mutattam be nektek.
*kép itt nincs, mert nem talált, lesüti a szemét*

EGYSZERŰ MŰSEBEK
fekete, piros és fehér arcfesték | esetleg művér/piros körömlakk | korrektor/alapozó | zsepi | krém 

Ezt tavaly használtam, gyors megoldás és nem is néz ki annyira rosszul. Egy letépett, nagyobb zsepitarapot krémmel (/esetleg más, bőrre nem ártalmas dologgal) kell az arcra ragasztani. Az oldalát alapozóval vagy korrektorrel összefesteni, hogy jobban beleolvadjon, illetvekörülötte lehet nagyon halvány pirosat is használni. Középen piros és kevés fekete festékkel összemaszatolni, arra mehet a művér vagy a körömlakk (utóbbival vigyázzatok, tapasztalat, hogy nehezen jön le, ha a bőrötökre kerül). Én egy nagyon pici zöldet is kentem bele, amitől rotható hatást kelt (az ötlet onnan jön, hogy táborban sebbkészítés közben valaki véletlenül belenyúlt zöld kézzel és nem is nézett ki rosszul). 
Miután ez megvolt, a szám mellé kentem egy kis pirosat, az egyik szememet meg kékes-feketével maszatoltam össze, a hajamat feltupíroztam, így az áldozat szerepét játszottam.
just me
Ennyi gyors tippet tudtam adni, a nagy részükkel tényleg nem kell sokat vesződni, olcsó is, szóval mindenképp praktikusak. Ti mit terveztek idén halloweenra? ♥
Love, a halloweenimádó villain, Lyluci



2 megjegyzés:

Nagyon köszönöm, ha megjegyzést írsz, igyekszem minél hamarabb válaszolni is ♥