2017. 12. 03.

Disney tag

Hello dear princes and princesses!
Jelentem, lezártuk a bloggerkarácsonyra a jelentkezést, megcsináltuk a párosítgatást és csak reménykedünk, hogy minden oké, mert nem lenne jó pár felcserélt email és bennemaradt poénok. Drukkoljatok! Ma pedig pure fangirlinget hoztam nektek...
Disney meséken nőttem fel, de ha jobban belegondolok, még most is a gyerekkoromban ragadtam, várom a happy endet, és ha meguntam az aktuális tevékenységemet, elvonulok a képzeletbeli palotámba álmodozni. Szóval egyértelmű, hogy ez a tag nekem való, azt viszont előre leszögezném, hogy szinte soha nem tudok kedvencet választani (nem is akarok), meg egyébként egy fangirltől ilyet nem is lehet kérni, nézzétek el nekem. (Meg azt is, hogy hosszú lesz, bőven van mit mondanom). *csillámport fúj mindenkire olvasás közben* ♥

disney | tag | 30 kérdés | hosszúúú | hercegnő üzemmód

1. Kedvenc Disney állat?
 A disney sidekickek mindig nagyon viccesek és szerethetőek, csak hogy példákat mondjak, ott van Mushu, a sárkány (Mulán); Pascal, a kaméleon és Maximus, a ló (Aranyhaj; vagy akár Ray, a szentjánosbogár (A hercegnő és a béka), de nálam az abszolút nyerő az Abu, Aladdin majma. Bár maga a mese sose tartozott a kedvenceim közé, a mellékszereplőket nagyon-nagyon szeretem, Abu meg olyan kis mitugrász, meg állandóan féltékeny, egyszerűen tündéri.

2. Kedvenc Disney karakter?
Abszolút Hádész. Talán amiatt, mert a kedvenc mesém, vagy mert nagyon-nagyon szeretem a görög isteneket (és eleve az ókori görögöket), meg hát a gonoszokat is mindig elég hamar a szívembe zárom.

3. Kedvenc Disney klasszikus?
A Herkules természetesen, az még most is (sőt, kiskoromban nem is láttam), gyerekkori kedvencem pedig az Alice Csodaországban volt.

4. Kedvenc Disney hős?
A következő kérdésben hősnőket kérdeznek, így ez gondolom a fiúkról szól. Hát, a régi szőke hercegeket kevésbé bírom, úgyhogy Nadeen herceg és Flynn Rider a két kedvencem.

5. Kedvenc Disney hősnő? 
Jajj, ez nehéz kérdés. Moana (Vaiana) mindenképp, de Aranyhajt is nagyon szeretem, a régebbiek közül viszont kevés kedvencem van, inkább az anti hősöket támogatom. Meg Meridát imádom.

6. Kedvenc Disney csók?
Ilyen kéne, hogy legyen? És ha igen, akkor Tiana és Nadeen csókja ér?

7. Kedvenc Disney szerelmes dal?
Jajj, szerelmes dalok. Hát kezdeném az Oroszlánkirály "Érzed már a szív szavát"című dalával, ami az elején benne lévő végtelen mennyiségű irónia miatt nagy kedvencem. Aztán ott a "Végre látom már a fényt", nagyon szeretem az Aranyhaj c. mesét. Meg a Jégvarázs zenei összeállítása valami fantasztikus, a "Nyitom a szívem"-nek is itt a helye. 

8. Kedvenc Pixar film?
Oh, azok a drága Pixar filmek. Azt szeretem bennük, hogy egyszerre zseniálisak, gyönyörűek és szívszaggatóan szomorúak. Arra emlékszem, hogy a Nemo elején mindig figyeltem a Pixar I betűje helyén a lámpát, nagyon tetszett. 
Amúgy a legtöbb kedvencem Disney Pixar, de ezekből fogok választani. Itt megemlíteném a Verdákat, a Toy Storyt, a Merida, a bátrat, a L'ecsót, de a nyertes abszolút az Agymanók. Elgondolkodtató, megint valami új, sírtam is rajta, többször láttam is, nagyon szeretem. 
Amit pedig nem hagyhatunk ki a Pixarnál, azok a short filmjei. Egyszerűen túl fantasztikusak. Úgyhogy ajánlanám a Prestót mindenkinek, ez ilyen must see! 
*lylu, mikor megpróbálja visszafogni magát és nem végigfangörcsölni a bejegyzést, több-kevesebb, de inkább kevesebb sikerrel*

9. Kedvenc Disney herceg? 
Hát, a kedvenc (fiú) hősöknél is ugyanezt írtam, szóval Flynn (ha hercegnek számít) és Nadeen. 

10. Kedvenc Disney hercegnő?
Soha nem szerettem annyira a lányos hercegnőket, így itt is Moana, Aranyhaj, illetve itt megemlíteném Meridát is, éljenek a badass princessek. Meg a végén csak hercegnő lett Tianából is, ő tisztelendő példa.

11. Kedvenc idézet?
Oké, ez nem hagyhattam ki:

Amúgy meg nyaah, ez egy nehéz kérdés, tele vannak életbölcsességekkel a filmek. 
Csókoljuk meg Hanst! De ki az a Hans?
Take me to Neverland; All you need is faith, trust and a little pixie dust.
I'm surrounded by idiots. 
Most everyone is mad here.
Meg literally az összes Micimackó idézet. Most őszintén, a Micimackónál csodálatosabb dolgot nem tudok elképzelni. 
Maradjunk annyiban, hogy nincs elég hely ennek itt. De egyszer összeírok egy top50 disney idézetes listát, mert arra szükségem van, azok az életfelfogásaim és megérdemlik, hogy összeszedjem őket. 
Okay, bye!
(Igen, remélem értettétek)

12. Kedvenc folytatás?
Hamupipőke 2. És fenttartom a jogot, hogy ebből a tagből most kizárjuk a harmadik részt, bár lehet egyszer csinálok egy anti taget ennek, ahol a legkevésbé kedvenceket fogom összegyűjteni, nem is rossz ötlet. 
Szóval a második film nekem mindig hatalmas kedvencem volt, imádom a dalait, a jeleneteket, meg az egész filmet. "Nem aszalt szilva van?" 

13. Kedvenc Disney szárnysegéd?
Mondjuk ezt már megválaszoltam az elsőben, mert igazából a legtöbbször az állatok a szárnysegédek, de akkor még kiegészíteném a Szépség és a Szörnyeteg bútoraival és Hádész két kis lényével (?). Meg hát Olaf, imádom azt a karaktert.

14. Kedvenc Disney dal? 
Ezt a kérdést ki, miért és hogyan? Vagy ezt hogy lehet megválaszolni?
Kezdjük ott, hogy nem szeretem túlzottan Ákost, de a Tarzanban valami zseniális, az összes dalt imádom. A Herkulesben mindegyik dal fantasztikus, a múzsákkal együtt. Tetszik a Hercegnő és a béka stílusa, meg hát az Oroszlánkirály zenéje legendás, pláne a "Készülj hát" szövege. Ha már a Hamupipőke 2, imádom a dalait. És akkor ott van a kedvenc Micimackóm, a Malacka, a hős összes száma. Leírhatatlanul csodálatos. Most még nem hoztam fel egy csomó mesét és dalt, pedig a nagyrészüket disney hercegnőként tudom kívülről, mert nincs annak hely, de leszögezném, hogy ez egy rendesen megválaszolhatatlan és amúgy is gonosz kérdés. 
*elmegy duzzogni a sarokba, miközben dúdolgatja az összeset*

15. Kedvenc Disney helyed/látványosságod?
Még nem jártam egyinél se, bár annak ellenére, hogy biztosan nagyon szépen megcsinálták őket, annyira nem is akarok. A tömegnyomor miatt nem tudnám maximálisan kiélvezni, úgyhogy beérem a filmek nézésével és a disney hercegnős cuccainkkal. (Komolyan, mindenhonnan Elsa néz rám. De m i n d e n h o n n a n. Húgom van és van három szoknyája, két bugyija, négy harisnyája, két pólója, az iskolatáskája, az uzsonnásdoboza, poszterei, az ébresztőórája, matricái, játékai, szóval ennyi bőven elég, sőt, még sok is.)
16. Kedvenc Disney gonosz?
Vigyázat, fangörcs közeleg, picit visszafogva.
Szóval, imádom a gonoszokat, nélkülük nem lennének olyanok a filmek, amilyenek. Viccesek, szarkasztikusak és hát... velejéig romlottak. Ott van Demóna, aki puszta ürügyként használva azt, hogy nem hívták meg, elátkozta Csipkerózsikát, szeretem Dr. Faciliert és a voodoo készletét, Zordon még mindig a leggonoszabbak egyike, meg hát ne feledkezzünk meg Ursuláról se, imádom azt a nőt. 
A nyertes természetesen abszolút Hádész, a reakciói, a morbid humora és az ördögi tervei, meg hát görög isten a drágám, ez már elég ok arra, hogy imádjuk. 
Itt pedig ajánlanék nektek egy videót, az Utódok nem tartozik nagy kedvenceim közé, deee, Georgia Merry egy tehetséges youtuber leányzó, több Disney Medleyt is csinált, ez a Rotten to the core feldolgozása pedig fantasztikus, ő gyönyörű és a sminkjei nagyon jól sikerültek, nézzétek meg ezt is, meg a többi videójába is kukkantasok bele ITT.
17. Kedvenc Disney gonosz dal?
Már megint mi ez a kérdés? Engem itten kínozni akarnak? Nem csináltam ám semmit. Jó, oké, nem voltam mindig jó kislány, de eskü a sarokban lévő elveszett lelkekért nem én felelek. Nem, nem láthattál, shh. 
Zordon "Készülj hát!" dala úgy zseniális, ahogy van, bár Hádészról a Múzsák énekelnek röviden, azt is imádom, Mother Gotheltől az "Anyuci óv" nagy kedvencem, meg Ursula csodája, a "Szegény mélabús lélek" is megér egy említést. Tudjátok, csak a szokásos mindentszeretek pillanat, döntésképtelenség és fangörcs. Előfordul.

just look at them
18. Legkevésbé kedvelt Pixar filmed? 
Ja, ilyen is van? Mondjuk a többiből akkor is hiányoltam a kérdést. De ez meg nehéz, hát hogy lehet választani? Bár ha nagyon muszáj, a Nemo. Mindig is nyomasztott az eleje, meg hiába happy end és vannak vicces jelenetei, a többi túl szomorú, az én pozitív Disney lelkembe ez nem fér bele, pedig azt is szerettem, csak túl sok. 

19. Disney dal, amit legkevésbé kedvelsz?
Hm, talán az Alice csodaországban zenéi. A film nagy kedvencem volt, még most is az, de a dalai nem tetszettek. Meg a Pán Péter zenéje számomra nagyon könnyen feledhető, az se lopta be magát a szívembe. (Igen, dal és egy darab, de ugyan, mit vártatok.)

20. Disney film, ami megríkatott?
Olyan, ami nem? Jó, ennyire nem vészes a helyzet, de én például a tragikus romantikus filmeken soha nem tudok sírni, de egy Disney happy end megríkat. És akkor ez most egy hosszabb válasz lesz.
Ami nagyon megmaradt, hogy a Csingiling és a nagy verseny végét két éve megkönnyeztem, mert olyan szép (kit áltatok, még most is megkönnyezem). Meg ha már Csingiling, a Soharémet moziban láttam a szüleimmel és a húgommal. Előbbi kettő semlegesen nézte, húgom szimplán örült a fejének, én meg ott zokogtam, hogy DE DURCI, NEHEHEH. Akkor eleve az összes ilyen szomorú jeleneten elérzékenyülök, tipikusan a vége felé azokon a legrosszabb helyzeteken, ami után minden jó lesz. Mikor mondjuk az Agymanókban Bing Bong eltűnik, hogy megmentse Derűt, na, azon mindig sírok.
Meg anyuék mesélték az első mozis élményemet, hat éves lehettem és a Micimackó és a Zelefánt volt a legújabb szenzáció. Elvittek rá, nagyon élveztem, aztán a közepénél ki kellett vinniük. Ormi sír, mert hiányzik az anyukája, az egész terem néma csendben, és akkor Lyla tök hangosan: DEHEHEH ORMI ÉS AZ AAHHANYUKÁÁHÁÁJAA. 
Meg szerintem itt legtöbben az Oroszlánkirályt mondják, én azon régebben se sírtam sokat, de az utóbbi pár évben pláne nem. Aki nagyon szereti, vagy csak szimplán nem akarja elrontani magának a filmet, ugorjon a következő kérdésre, mert most elmondom, hogy miért nem.
Szóval tizenhárom éves lehettem, húgommal néztem, aztán sírva odamentem apumhoz, hogy meghalt Mufasa. Ő így hirtelenjében nem tudta, mivel dobjon fel, így visszakérdezett, hogy kinek a műf@sza. Na, azóta nem sírok az oroszlánkirályon. 

21. Disney film, ami megnevettetett?
Olyanból kevesebb van, ami nem, már ha van ilyen. Szerintem mindegyikben van legalább egy-két olyan jelenet, amin mindig nevetek. Mondom a Herkulest, a kedvenc filmem és abban sok vicces rész van.

22. Túlértékelt Disney film?
Szerintem ilyen nem nagyon van. Az újabb filmek között mindig van egy-kettő, ami egy ideig felkapott, de szerintem egyik se kapott nagyobb figyelmet, ami nem volt jogos. Én mondjuk személy szerint nem szeretem az Oroszlánkirályt annyira, de nem gondolom, hogy túlértékelt.

23. A legszomorúbb Disney halál?
A fentebb leírt indokok miatt nem Mufasa. A hercegnő és a békában Ray, őt nagyon szerettem, bár végül annak is szép vége lett. Meg a Nemóban az elején, engem mindig megrázott.

24. Disney dal, ami egyszerűen nem megy ki a fejedből?
Én vagyok az, akinek állandóan megy valami a fejében, sőt, általában egyszerre három: egy nagy kedvencem, egy most felkapott sláger és egy disney dal. Szerintem az egész Disney zenetár ott a fejemben és nagyon random szituációkban szokott eszembe jutni belőle egy-két dal.

25. Az első Disney film, amit láttál?
Nem tudom. A moziban ugye a Micimackó és a Zelefánt, szerintem a legelső meg valamelyik hercegnő volt. Hófehérke, Hamupipőke vagy Csipkerózsika, de nagyon szerettem őket, sokat néztem az összes mesét.

26. A legszomorúbb jelenet a kedvenc Disney filmedből?
A kedvencem a Herkules, abból talán mikor Herk megbántja Philt, meg aztán mikor Meg meghal. De ha már volt a sírós kérdés, a Herkules végét is mindig megkönnyezem, mikor Zeusz a csillagokból rárajzolja Herkulest az égre, Phil pedig meghatódik, az olyan gyönyürű.

27. Alulértékelt Disney film?
Szerintem nagyon nincs ilyen, meg mindenkinek más az ízlése, nagyjából jól el van osztva Disney terén, hogy ki mit szeret. Azt viszont tudom, hogy az Alice csodaországbant sokan nem szerették kis korukban, én viszont igen, de az sincs alulértékelve. Meg talán az Eszeveszett birodalom az, ami egyszerűen zseniális és sokan nem szeretik.

28. Van-e olyan Disney karakter, akinek helyében te máshogy döntöttél volna, és ha igen, miért?
Így külön nincs, bár sok disney hőssel nem egyezik a személyiségem, teljesen más az értékrendünk és a gondolkodásmódunk, így az én történetem azokban a helyzetekben teljesen máshogy alakult volna, de összességében így külön nem tudok mit kiemelni.

29. Van olyan Disney család, amiben szívesen élnél?
Pán Péterék családnak számítanak? Elkalandoznék én Csodaországban is. Meg a görög istenek is befogadhatnak ám, nem fogok megsértődni.  

30. Milyen elemeket/tulajdonságokat használ fel az eddig létező Disney hercegnőkből/hősnőkből, hogy összeállítsd a szerinted tökéletes királykisasszonyt?
Hát, attól függ, mit takar a szerintem tökéletes királykisasszony, de megpróbálom.
Alice - a képzeletereje
Anna - az optimizmusa
Aranyhaj - a kíváncsisága és pozitivitása, meg a haja varázsereje se rossz
Ariel - az énekhangja, meg sellő is lennék szívesen
Belle - nem mintha én nem lennék az, de a könyvmolysága
Csipkerózsika - a tündérek, meg  Flóra és Fauna ajándékai
Elsa - a varázsereje (feltéve, hogy tudom irányítani, a húgomra még igényt tartok)
Hamupipőke - a jótündér keresztanyja
Hófehérke - az állatokkal való kommunikálás, meg a hét törpéje
Jasmine - a tigrise kéne, meg Abut és a repülőszőnyeget is lenyúlom (nem, ő túlságosan nem fogott meg, de a cuccai kellenek)
Judy Hopps - a mindenbe beleütöm az orrom stílusa, az, hogy kiáll magáért és mer nagyot álmodni
Megara - a szarkazmusa (még nincs elég)
Merida - az íjásztudása, imádom
Moana - a kitartása és akartereje, meg hát a kapcsolata az óceánnal
Mulan - a bátorsága
Pocahontas - bevallom, nem láttam, ez az egyetlen Disney film, ami kimaradt
Tiana - hogy hisz az álmaiban és kitart mellettük (meg igazán megtaníthatna főzni)


+ 1
Szeretettel meghívok minden hozzám hasonló Disney megszállottat a tagre, szívesen olvasom a válaszaitokat. Elsősorban pedig Andinak és Corának küldöm sok-sok szeretettel!

Hamarosan hozok nektek egy Ed Sheeran songficet, még nem volt elég a fangörcsből!
Love, a hercegnő üzemmódban lévő Disney gonosz, Lyla ♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nagyon köszönöm, ha megjegyzést írsz, igyekszem minél hamarabb válaszolni is ♥